Platforma do naliczania prowizji w sieci sprzedaży

Realizations
1

Wyzwanie

Klient z branży telekomunikacyjnej chciał wdrożyć nową platformę do naliczania prowizji w sieci sprzedaży obejmującej ponad 5 tys. sprzedawców w sieci własnej oraz franczyzowej, w tym w call center.

Główne cele, jakie miała spełniać nowa platforma, to:

  • Ograniczenie znacznych kosztów licencyjnych i utrzymaniowych
  • Wyeliminowanie znacznego długu technologicznego generującego coraz większe koszty
  • Zwiększenie efektywności działania procesów naliczania prowizji
  • Uproszczenie architektury systemu prowizyjnego
  • Uproszczenie procesu tworzenia reguł prowizyjnych
2

Rozwiązanie

PythonSpring Boot

W oparciu o doświadczenia w obszarze naliczania prowizji zespół Sorigo zaprojektował i wdrożył u klienta platformę obejmującą:

  • Tworzenie reguł prowizyjnych bazujących na danych sprzedażowych i produktach
  • Zarządzanie zmiennymi regułami prowizyjnymi wersjonowanymi w czasie
  • Przeliczanie reguł prowizyjnych w oparciu o dane z procesów sprzedaży oraz mapowanie ich na hierarchiczny zespół prowizyjny
  • Raportowanie wyników do zespołów sprzedażowych i zarządczych klienta

Sorigo przeprowadziło także migrację reguł prowizyjnych klienta ze starej do nowej platformy, wraz z migracją danych i przetestowaniem mechanizmów naliczających w nowym systemie.

3

Wynik

Klient dzięki wdrożeniu platformy do zarządzania mechanizmami prowizyjnymi Sorigo:

  • Wielokrotnie zwiększył wydajność procesów naliczania prowizji, skracając czas przeliczeń z kilku godzin do pojedynczych minut dla całej sieci sprzedaży
  • Zmniejszył koszty utrzymania i rozwoju rozwiązania
  • Wyeliminował koszty obsługi długu technologicznego
  • Zwiększył bezpieczeństwo rozwiązania
  • Zwiększył efektywność tworzenia nowych reguł i ich wdrażania do procesu sprzedażowego
Zwiększenie efektywności procesu biznesowego
Bezpieczeństwo
Wydajność
Elastyczność